دسترسی به آسمان
09
سپتامبر

دسترسی به آسمان

رسیدن به آسمان

برج میلاد، 435 متر در آسمان تهران سر کشیده است. این برج بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی بلند دنیاست. حتی از فاصله ی دور، با ایستادن روی یک بلندی در گیشا، برج میلاد یک چشم انداز بی نظیر برای تماشاست. پایه این برج هشت ضلعی است که سبک معماری مدرن و سنتی ایران را به هم پیوند داده است.

این برج در شش طبقه پایینی خود 63 فروشگاه، 11 اسنک بار، یک کافه و یک فضای نمایشگاهی را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است. پس از آن با آسانسور به بالای برج میروید. پس از 250 متر بالا رفتن، به مکانی وارد میشوید که وسیع ترین فضای ساخته شده در ارتفاع در بین برج های جهان را با 12 هزار متر مربع به خود اختصاص داده است، که 12 طبقه نیز گسترش یافته است. این مکان، فضای کافی برای انواع نمایشگاه، گالری هنری، موزه ایرانیان مشهور و رستوران گردان 400 نفره را داراست. بالای این قسمت، یک دکل 4 قسمتی است که ارتفاع آن به 120 متر میرسد. قسمت پایینی برای انتقال امواج تلفن و سه قسمت بالایی برای انتقال امواج رادیو و تلویزیون ایران است.

وجود یک موتور 20 سیلندر MTU کمکی است تا تمام اینها امکان پذیر شود. این موتور تامین برق، حرارت و برودت برج را از سال 1394 بر عهده دارد. موتور گازسوز تولید همزمان برودت، حرارت و برق از سری MTU 4000 ، 1948 کیلووات برق را با بازدهی 70 درصد تولید میکند. این موتور با کارکرد جزیره ای، در مرحله اول، نیاز برق و حرارتی برج را تامین میکند.

در صورتی که برق تولید شده از نیاز برج بیشتر باشد، مازاد آن به شبکه سراسری تزریق می شود. در طول اجرای این پروژه، شرکت خدمات انرژی تانیر، همکار تجاری MTU، تمامی مراحل مهندسی، نصب در سایت و راه اندازی را بر عهده داشته است و هم اکنون نیز تعمیر و نگهداری و سرویس های دوره ای این موتور را انجام میدهد. گاز طبیعی در ایران به طور چشمگیری به منبع انرژی اصلی تبدیل میشود با نیم نگاهی که این کشور به کاهش گاز دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها نظیر اکسید سولفور و اکسید نیتروژن دارد.

یک موتور 20 سیلندر MTU تامین انرژی برق، حرارت و برودت برج میلاد را بر عهده دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]